söndag 30 januari 2011

Sjukstuga...


Som jag berättade tidigare så Ringde Thindras dagis i torsdags em och berättade att Thindra hade kräkts. Det var en intensiv men snabb magsjuka verkade det som. För på fredagen så var hon som vanligt igen. Ville inte äta nått men drack en massa vatten. Lekte och busade som vanligt. Christian fick vab:a då jag skulle orka jobba den natten.

Lördag morgon så skickar Christian ett sms kl 06:00 när han hade gått upp med Thindra och berättade att han mådde illa. En halvtimme senare fick jag ett nytt sms där det stod att han hade kräkts. Härligt. Jag tog ut vab lördag och söndag natt innan jag gick från jobbet. Tog även en taxi hem så det skulle gå lite snabbare. 242 kr kostade den resan. Lite slösigt kanske men skönt.

Väl på hemmaplan börjar jag känna mig konstig i magen. Men det kom ändas ut bakvägen så att säga. Christian och jag låg i en varsin del av soffan med 38.1 respektive 38.5 graders feber medans Thindra lekte på som vanligt på golvet framför oss. Hon fick ett bakslag med att hon kräktes en gång till. Men sen har det varit "tyst" med magsjuka på hennes front. Lös i magen dock men det är allt.

Thidnra somnade lördag 19:30. Vi gick och la oss 20:40 och alla vaknade pigga, krya och symptomfria. Jag fick sova lite till efter som jag inte fick sova nått i lördags då jag kom hem från jobbet. Eller 2 timmars sömn vart det väll allt som allt. Så det var skönt. Idag har alla ätit och fått behålla det. Lekt och busat. Hela familjen är duschade och sängkläderna bytta så det käns rent igen. Tvättstugan har vi 16:00 så BORT bakterier BORT!

Vad har ni roat er med i helgen?




2 kommentarer:

bitterfittan sa...

men jag gillar ju smisk, så då kanske jag borde låta bli att blogga ändå? ;)

hoppas ni får en lugn kväll utan den dumma magsjukan nu!

bitterfittan sa...

tack! hehe

hoppas ni fick en mysig kväll igår trots allt