söndag 23 januari 2011

Biff och Bio...



Kidnappade min man igår. Hade planerat att vi skulle få lite egen tid utan hans vetskap. Så rätt som det är så kom min syster och hennes pojkvän över. Han undrade om det var planerat, nej sa jag. Dom ville väll bara komma och säga hej när dom ändå hade fått lånat bilen.

Efter att dom hade varit här en stund så frågade jag Christian om vi inte skulle passa på å dra nu när vi ändå hade barnvakt? Jo visst sa han och skrattade. Ja men kom då. Sätt på dig skona så går vi. Han vart paff och undrade flera ggr om jag menade allvar samtidigt som han undrade vad jag hade hittat på för bus den här gången.

Vi tog iallfall tåget in till stora staden Stockholm. Var inte igår man knallade runt där inne må jag säga. Jag hade tidigare bokat ett bord på Jensen´s Böfhus på Vasagatan. Var tur det för det var mycket människor ute fast kl "bara" var 17:30. Iallafall. Vi beställde "Biff och Bio" Du får en 190 g biff eller 200g kyckling filé meny + bio biljetter för 199kr. Dricka och ev för/efterätt tillkommer dock.

Vi tog en varsin Biff, Beställde in vitlöksbröd med ost som förrätt. Men vart nått fel så vi fick in den till maten stället. Hur som. Sen beställde vi en ljummen chokladkaka fylld med belgisk choklad (har jag för mig) som vi delade på och allt var gudomligt gott må jag säga. Bara smälte i munnen och vi bokstavligen talat rullade ut från restaurangen för att gå ner till Rigoletto som ligger på Kungsgatan för att titta på Johnny Depps nya film "The Turist" Rekommenderar den starkt! Var mycket bra och en sådan film som man inte riktigt kan förutspå slutet *me like alot*

Hela kalaset med en 3 rätters middag + dricka + bio för 2 personer kostade 615 kr. Tycker vi kom j*vligt billigt undan. Blir fler Biff och Bio, garanterat !


Inga kommentarer: