tisdag 16 november 2010

Terry Evans...


Igår så fick jag följa med svärmor och svägersnan när dom skulle på en sittning , tror jag det heter, med mediumet Terry Evans. Jag kan inte riktigt påstå att jag är troende när det gäller ande världen. Men kan inte heller säga att jag är icke troende. Visst jag tror att vi lämnar en sorts energi när vi går bort, vi sätter denna energi i nära , kära, i väggar mm. Men att min pappa skulle komma och hälsa på mig från ande världen och se mig pilla mig i naveln har jag svårt att tro. Även om jag skulle vilja, eller en önskan att han här med mig som min skyddsängel tex för 2 år sen när jag och min vän Sussi var med om en bilolycka. Vi klarar oss undan med skrapsår och en lätt hjärnskakning efter att ha åkt av vägen i 100kg/h och voltat runt ett par varv i ett dike i en smart car.

Men tillbaka till gårdagen. Det var känslomässigt. Det var spännande. Tyckte att det var rätt underhållande. Han verkade få fram rätt mycket information till de människor som fick sig en hälsning av sina bortgångna familjemedlemmar. Men gjorde det mig mer troende? Nja. Skulle inte påstå det. Skulle ja gå en gång till om jag fick chansen? Mycket troligt! =)

Tack Svärmor Carina och Svägerskan Linda för att ni ville ha med mig!

Terry Eavens via Wikipedia:

Terry Evans

Terry Evans är ett brittiskt spiritistiskt medium som har blivit känt i Sverige via TV-serierna Förnimmelse av mord och Det okända.

Innehåll

[göm]

Verksamhet [redigera]

Terry Evans driver bolaget Creative Experiences Terry Evans AB som bland annat arrangerar storseanser och håller kurser i medialitet. Verksamheten utgår från bolagets kursgård i Fanthyttanutanför Örebro. På bolagets kurser lär man enligt dess webbplats ut "vikten av att ge rena och neutrala bevis på liv efter döden" [1]. Via företaget Respons Ability deltar Evans ibland i mer exklusiva andliga evenemang.

Terry Evans har också skrivit boken Berget - vägen till frihet, i vilken han beskriver bergsmeditationen samt berättar hur han utvecklats och blivit den han är idag.

Kritik [redigera]

Skeptikern Carl von Blixen har studerat TV-programmet Det okända och skriver att "... mediet Terry Evans mjölkar ... deltagare på information – information som han sedan påstår kommer från andevärlden. Tekniken brukar kallas cold reading."[1]

Referenser [redigera]

  1. ^ Terry Evans – mästare i cold reading, Carl von Blixen, Folkvett nr 3 2006

Externa länkar [redigera]


1 kommentar:

sussi sa...

kommer fortfarande ihåg när vi va och tittade på tud efteråt och skulle plocka ur den på saker.. inte många hela cd skivor kvar inte..