torsdag 4 november 2010

Off to Sollentuna...

Thindra sover och jag sitter av tiden, njuter av tystnaden. Låter kanske dumt men igår var hon inte rolig. Pip, gnäll, klättra på saker hon inte får,pilla på saker hon inte får, drar mig i byxbenet och ska vara i famnen konstant, blir pisst när hon inte får som hon vill och EXTREMT mammig, får inte äns gå på toa utan att det bryter i gråt så hon hulkar.

Har ju varit trött dom senaste dagarna och hon e ju lite förkyld fortfarande. I förrgår så somnade hon 17:20, en sen nap alltså. väkte henne vid 19, var uppe ca 15 min och insåg att det inte var någon ide så jag la henne i sängen igen, somnade om utan ett pip och sov till 05 till dagen där efter... Växt period? Maby, maby not.

Idag var hon på bättre humör iallafall, visst, hon vaknade 05:00, la över henne i våran säng (Christian var uppe för att göra sig redo för att åka till jobbet) gick upp 05:30 och gjorde välling och gick och la oss i sängen igen. hon åt, grejade runt lite och somnade om i ca 45 min kanske och så gick vi upp strax före kl 7. Så ska väll inte klaga.

Iallfall, vi ska till Sollentuna C och möta upp en gammal barndoms kompis som jobbar där och ta en lunch. Massa trevligt. Vi växte upp på samma gata, en sån där liten återvändsgata där alla känner alla, hade kräftskiva varje år, mitt i på vägen. Riktig förorts liv. Så man önskar att Thindra ska få växa upp. Kunna cykla runt och leka med sina vänner ute utan att man är orolig =)

Nej, ska fixa det sista och sen ska vi röra på oss... Tjing så länge!

Inga kommentarer: