tisdag 8 mars 2011

Ny säng till madam...

Vi har tittat på denna säng ett bra tag nu. Har ju vid något tillfälle tidigare kommenterat att Thindra sover dåligt. Vrider och vänder sig så hon fastnar i spjälorna mm. Vi hade dock en smal spjälsäng på 65cm bred så det kanske inte är så konstigt. Iallafall, vi undrade om det inte var dags för henne att få en ny växasäng. Hittade en exakt likadann på blocket för 500 kr. Klart taget! Med madrass och allt!

Att vänja henne till en växarsäng har gått riktigt bra. Tror det tog 15-20 min första kvällen då hon gick upp hela tiden. Andra kvällen var det gallskrig i 15 min. Men sen när jag tittade in så hade hon smitit upp i våran säng. Aja fine tänkte jag, jag orkar inte mer. Men nästa gång jag kikade in i sovrummet så hade hon krypit ner i sin egen säng, dragit täcket över sig och sov så fint så det slutade ju bra. Dom andra nätterna så har hon kommit upp 1-2 ggr, inge större gnäll. Lite protester bara. Och sen har hon somnat fint i sin säng. Bara väntar på ett bakslag *S*

Annars rent allmänt så har hon sovit mer och mer ok. Lite små gnäll (drömmar) men inte alls haft sin nattskräck som innan. Vilket är himla skönt. Dagis intrycken börjar väll lägga sig, samt att hon har fått sin lyskompis som sällskap i sängen som mycket möjligt gör sin lilla del i det hela.

Mer information om sängen Minnen från Ikea:

Grundfunktioner
Utdragbar; sängen kan förlängas i takt med att barnet växer.

Formgivare
Tina Christensen/IKEA of Sweden

Storlek
Min. längd: 135 cm
Max. längd: 206 cm
Bredd: 85 cm

Miljö:Utdragssäng:Materialet i denna produkt kan vara återvinningsbart. Var vänlig kontrollera vilka återvinningsregler som gäller i din kommun och om det finns någon återvinningsstation i området.Ribbotten:
Förnyelsebart material (träet).


Inga kommentarer: