torsdag 21 april 2011

Host..Host..Snörvel...


Nej att sova ett par timmar gjorde inte susen. Är värre än i går. Halsen är svullen och öm som tusan. Kroppen är öm och seg. Natten har inte varit rolig heller. Thindra är inne i en "vaknar och gråter konstant" period. Har hållit på ett bra tag nu. Men är lite värre nu när hon är förkyld hon med. Det slutade med att Christian som skulle jobba gick och la sig på soffan och madam fick ligga bredvid mig i sängen. Inte ofta det händer.

Iallafall, hon har snurrat,sparkat och gnällt hela natten. Eller , några få gånger efter att hon hade lagt sig men sen efter midnatt så började det eskalera så det slutade med att mellan 00:00-02:00 så grät hon var 10-15 min. Roligt, verkligen. Efter ett tag så reagerade jag på att det verkade som om hon tyckte det var jobbigt med sina täppta näsa, ville gärna andas genom den när hon sover, men det gick ju inte så då fick hon "panik". Så jag tog mig upp och hämtade koksaltlösning och sprutade den lilla näsan ren. Ja så gott det gick kl 02:15 på natten. Men efter det så verkade som om hon lugnade ner sig och sov med nått enstaka gnäll fram till 05:30 då hon tyckte det var dags att gå upp...

Så nej man e inte pigg direkt. Plus att man är allmänt sänkt pga förkylningen. Räknar ner tills madam ska vila så man kan få lägga sig ett par timmar själv (förhoppningsvis) Vi får ta dagen lite som det kommer. Mår jag sämre så skulle jag ringa Christian som skulle ta ut Vab och komma hem och ta över. Men förhoppningsvis så håller jag ut tills han slutat för dagen...


Inga kommentarer: