lördag 13 februari 2010

Apropå...


Höggravid... De helt var lite min grej. Hade ju en j*vligt bra graviditet. Visst jag måde sjukt illa dom första veckorna, upp till v. 15 tror jag det var. Hade ont i rygg och leder och samlade vatten i kroppen mycket tidigt. Men gud så mysigt det var. Jag var cool-lugn hela graviditeten, harmonisk lixom. Förlossningen med. Gick så klockrent och precis enligt böckerna *S* Nästan så man inte vågar tänka tanken på att skaffa fler barn. Kommer jag säkert spy hela graviditeten igenom, få foglossning och ha en förlossning som varar i flera timmar. Är nog lite bortskämt med att det hela ,från min första värk tills hon var ute så tog det 21 tim. Rätt skapligt för att vara förstfödeska ^^

vecka 10+1

vecka 17+6


vecka 29+2


vecka 31+1

Varför så många ultraljud undrar ni? Jo, så här är det. Vi fick ta ett tidigt ul på MVC för att jag var orolig och sov piss under just den vecka, har nämligen varit med om ett missfall med mitt X i v. 10. Så det lugnade mina/våra nerver av att få se pyret och att hjärtat slog så fint så fint. Sen var det så klart så är det rutin ul. Där efter så tog vi ett privat ul på Mamamia bara för att vi var nyfikna på hur hon mådde och hur hon låg. Där efter så vart vi skickade till KS för att göra ett tillväxt ul då mitt SF mått stannade av. Det visade sig vara fint med tösen men hon skulle vara lite mindre än "normalt". Hon var hela 48 cm lång och vägde 3100 g när hon föddes i v. 42+0. Min lilla skrutta *S* Så där lagom stor ;)

Min mage i v.14+4 och 41+4

En alldeles nykläckt Thindra

Inga kommentarer: